– قسمت اول (۴)

اجتماعی بودن به چه معناست – قسمت اول

 

جامعه چه تأثیری بر بازارگاه  امروزی دارد؟

 

چگونه می‌توانیم در بازارگاه دیجیتالی امروز استراتژی‌های اجتماعی مؤثر ایجاد کنیم؟ طی گفتگو با مدیران و کارآفرینان سرتاسر جهان، به شش دیدگاه مهم رسیده‌ایم که با توسعه آن‌ها، می‌توانید واقعاً سودآور باشید و استراتژی‌های سودآور اجتماعی بسازید. در طول این دوره با این شش دیدگاه و استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

با انتقال بازارهای سنتی به یک بازار دیجیتال، همه جنبه‌های بازاریابی مختل شده است چرا که دنیای دیجیتال نگاه ما نسبت به رسانه را تغییر داده است. امروزه مخاطبان با ارزش شما به احتمال زیاد افرادی هستند که از محتوای متنی ، فیلم ، صوتی و حتی رسانه های جدید مانند اینفوگرافیک‌ها استفاده می‌کنند. ما در چنین شرایطی نیاز داریم تا به یک فضای چندرسانه‌ای بیاندیشیم و یاد بگیریم که مخاطبان با ارزشمان چه میزان از آن استفاده می کنند؟ درباره مشتری ارزشمند و ابعاد استفاده از رسانه‌ها در هفته‌های آینده مفصل‌تر صحبت می‌کنیم.

 

امروزه کانال‌های بازاریابی با محدود شدن ارتباط‌های ما به تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ و لپ تاپ، تغییر پیدا کرده‌اند و روزی نیست که ما در مورد اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی جدید نشنویم. نکته اصلی یادگیری نحوه مدیریت آن‌ها است.همواره می‌توانیم با بررسی درلحظه مخاطبانمان، مطالب زیادی راجع به افرادی که درگیر آن‌ها هستیم یاد بگیریم.امروز ، تغییرات خیلی سریع اتفاق می افتند و در بسیاری از زمینه‌ها، فناوری‌ای برای مدیریت شما وجود دارد. آنچه که نیاز دارید یک شبکه از حرفه‌ای‌‌ها است. در طول این دوره بر اهمیت ساختن چندین شبکه اجتماعی تأکید خواهیم کرد. شبکه هایی در حوزه‌هایی که در آن فعالیت دارید یا می خواهید توسعه دهید. شبکه‌هایی در بین بازاریابان حوزه‌های گوناگون یا شبکه‌ای با همکاران خود در حوزه صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید. برای مثال توییتر را در نظر بگیرید. موضوعی که می‌خواهید را دنبال کنید و با افرادی که در پیرامون آن موضوع توییت می‌گذارند، ارتباط برقرار کنید و شبکه‌ی خود را با آن‌ها تشکیل دهید. به خاطر داشته باشید هدف شما فراتر از دنبال کردن صرفا یک هشتگ است. شما می‌خواهید در حوزه‌ای که علاقه دارید یا در حال حاضر مشغول به کار هستید، توسعه پیدا کنید. یک گام موثر در این راستا، شبکه‌سازی با افرادیست که دغدغه شبیه شما دارند. از یک دوست و همکار هم سطح خودتان گرفته تا مدیران اثر بخش هر حوزه. در هر یک از این مخاطبان ، افراد متخصص و تأثیرگذاری هستند که جامعه را اداره می‌کنند و به بازار مربوطه جهت می‌بخشند. در این دوره به شما نشان داده می‌شود که چگونه می توانید وارد یک جامعه با ارزش شوید و بخشی از آن باشید. به عنوان مثال تصور کنید شما در حوزه گردشگری قصد راه اندازی یک کسب‌وکار تازه دارید. در شروع با دنبال کردن افراد شناخته شده و مهم این حوزه، شرکت کردن در بحث‌هایشان از طریق فضای مجازی برای مثال توییتر، در بین مخاطبانشان دیده خواهید شد و کم کم وارد شبکه آن‌ها می‌شوید. به نظراتتان توجه می‌شود، بازخورد می‌گیرید و نگاه ها را به سمت خود می‌چرخانید و به مرور خودتان جریان ساز می‌شوید. در چنین حالتی اگر برای مثال من یک فرد مهم و جریان ساز باشم؛ وقتی مطلبی راجع به من منتشر می کنید؛ آن را مجدداً ریتوئیت خواهم کرد و در مورد آن اظهار نظر می‌کنم، در چنین حالتی پیروان شما و تأثیر شما بیشتر خواهد شد. این تنها یک مثال کوتاه از قدرت یکی از نمونه‌های ارتباط دیجیتال بود.

امروز همه ما بخشی از جامعه هستیم و از تخصص و تجربیات خود برای کمک به یکدیگر بهره می‌گیریم. هر چه بیشتر به این تلاش می‌پردازید؛ احترام ، تأثیر و پیروان بیشتری کسب خواهید کرد.بسیاری از مدیران و کارآفرینان، رسانه‌های اجتماعی ‌را بدون قابلیت توسعه می‌دانند؛ زیرا آن‌ها وقت برای ایجاد محتوای جدید ندارند. امروز در هر حوزه‌ای اطلاعات فراوانی وجود دارد اما آنچه ما نیاز داریم اطلاعات بیشتر نیست. ما به کسی نیاز داریم که بتواند اطلاعات را فیلتر کند و ما را به بهترین اطلاعاتی که برای رسیدن به موفقیت نیاز داریم برساند. در این دوره سعی می‌کنیم مهارت‌های تمییز دادن اطلاعات را در شما تقویت کنیم تا در میان دریایی از دانش و اطلاعات، آن چه را که واقعا نیاز دارید دنبال کنید. ما در حال تبدیل شدن به جهانی هستیم که به طور کامل توسط سایت‌های اجتماعی و دستگاه‌های تلفن همراه به یکدیگر متصل می‌شویم. اکنون به نقطه‌ا‌ی مهم رسیده‌ایم که بیشتر دنیا به آن وصل شده است و می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان با دورترین نقاط این کره خاکی ارتباط برقرار کنیم. در دنیای امروز برای رشد و سودآوری در این بازار دیجیتال، به یک استراتژی بازاریابی اجتماعی نیاز داریم و دقیقا همان چیزیست که ما در این دوره به دنبال آن هستیم.

 

پاسخی بگذارید

خواهشمند است نام خود را بنویسید.
لطفا پیامتان را بنویسید.