Untitled design (20)

۶ روند مهم تجارت در سال ۲۰۲۰

رهبران بزرگ همیشه به دنبال این هستند که ببینند چگونه بازار، فناوری و رفتار مصرف‌کننده با گذشت زمان تغییر می‌کند. یک رهبر بزرگ این واقعیت را که دنیا همیشه در حال تغییر است پذیرفته است. آنها از این فرصت استفاده می‌کنند و در برابر تغییر مقاومت نمی‌کنند.

سه ماه اول سال ۲۰۲۰ زمان بسیار خوبی برای تصور چگونگی تغییر بازار و نوآوری‌ها در طول سال است. چه فناوری‌های اختراع می‌شوند و کدام یک از آن‌ها  مورد قبول قرار می‌گیرند؟ چگونه نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان تغییر می‌کند؟

این سوالات به شما کمک می‌کنند که روند اصلی سال جدید را کشف کنید و پیش‌بینی کنید که چگونه می‌توانند صنعت شما را ارتقا دهند یا مختل کنند، یا فرصت‌های جدیدی ایجاد کنند که هنوز اکثر مردم آن را نمی‌بینند.

در اینجا لیستی از چند بخش فناوری ارائه شده‌اند که احتمالا بر سال ۲۰۲۰ حاکم خواهند شد.

۱- هوش مصنوعی (AI)

دلیل گسترش بسیار زیاد AI، کاربردهای بی‌حد و مرز آن است؛ از امنیت سایبری گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی. انتظار می‌رود که راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، سرمایه‌ها و افراد مستعد زیادی را به خود متمرکز کند. Linkedin اظهار کرده است که موقعیت‌های شغلی هوش مصنوعی، جزء سریعترین عناوین شغلی در حال رشد در سال ۲۰۲۰ است.

برخی از کاربردهای مشهودتر آن شامل دستیاران هوشمند، چت‌بات‌ها و اتومبیل‌های خودران است. با این حال، کارآفرینان و مدیران باهوش باید در فکر راه‌هایی باشند که هوش مصنوعی صنعت‌شان را تغییر می‌دهد یا اینکه صنعتی جدید خلق می‌کند. همچنین باید به این فکر کنید که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند صنعت شما را مختل کند.

 

۲- یارانش مرزی در حوزه ویدئو (Edge-computing for video)

با وصل شدن هرچه بیشتر دستگاه‌ها به اینترنت و به یکدیگر، تقاضا برای زیرساخت‌های سرور همچنان در حال افزایش است. این امر به ویژه در مورد راه‌کار‌های مبتنی بر دوربین فیلمبرداری که نیاز به پخش مستقیم دارند، صادق است. با ایجاد رایانش مرزی، ارائه‌دهندگان ویدئو می‌توانند بطور قابل توجهی هزینه‌های سرور را کاهش داده و ویژگی‌هایی که قبلا امکان‌پذیر نبود را فراهم کنند.

سرمایه‌گذاران این مسئله را می‌بینند و به استارتاپ‌هایی هجوم آورده‌اند که پلتفرم‌هایی برای هوش مصنوعی، دید کامپیوتری (Computer vision) و یادگیری ماشین (machine learning) فراهم می‌کنند. بسیاری از این موارد در ابر (cloud) قرار دارند، بنابراین به دنبال جابجایی به یارانش مرزی باشید.

 

۳- وسایل نقلیه خودران

اگر چه به احتمال زیاد در یک یا دو سال آینده، اتومبیل شما توسط یک کامپیوتر هدایت نخواهد شد، اما این صنعت همچنان به جذب سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیاد و استعدادهای برتر ادامه می‌دهد. همچنین این احتمال وجود دارد که در این صنعت، یکپارچگی و یکی شدن شرکت‌ها اتفاق بیفند.

بخشی که واضحا به توجه ویژه نیاز دارد، تکنولوژی رانندگی است. اما به غیر از قسمت راننده از مسافران دیگر غافل نشوید. به دنبال ویژگی‌ها و سرویس‌های جدیدی باشید که در هنگام رانندگی فرد در اتومبیل، سلامت، تمرکز، سرگرمی و راحتی او را تامین می‌کند.

 

۴- نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)

صحبت‌های زیادی درباره فناوری ۵G و ورود قریب‌الوقوع آن شده است. اگرچه کارهای بسیاری در زمینه ساخت، ردیابی و راه‌اندازی زیرساخت‌ها در پشت صحنه انجام می‌شود، اما بسیاری از افراد و شرکت‌ها آن را تجربه نکرده‌اند. هنگامی که ۵G به طور گسترده‌ای در دسترس قرار گرفت، می‌توانیم مانند راه اندازی هر نسل از شبکه‌های تلفن همراه، منتظر فرصت‌های بی‌نظیری برای فناوری باشیم.

فناوری ۵G می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند که راندمان، تولید، کاهش هزینه‌ها و پیشرفت‌های نوآورانه را افزایش دهند. اگرچه تجارت شما در یک یا پنج سال آینده تاثیر ۵G را مشاهده کند یا نه، به هر حال این فناوری خواهد آمد. برای دستیابی به پیشرفت‌هایی که فناوری ۵G ارائه می‌کند، کسب‌وکارها باید امروز برای آن آماده شوند.

 

۵- فناوری خرده‌فروشی

شکی نیست که خرده‌فروشی سنتی تحت تأثیر تسلط آمازون در تجارت الکترونیک قرار گرفته است. شاید به نظر برسد که خرده‌فروشی دیگر مرده است. اما واقعا این طور است؟

فناوری‌های جدید می‌توانند به حفظ خرده‌فروشی کمک کنند. دید کامپیوتری، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های دوربین‌ها و حسگرها را تجزیه و تحلیل کنند تا تجربه‌ی خرید جدید خلق کنند و فرصت‌های جدید بیافرینند.

یک استارتاپ مستقر در سان‌فرانسیسکو، B8ta، ثابت کرده است که فناوری می‌تواند یک تجربه خرید جدید ایجاد کند. مکان‌های خرده‌فروشی آن‌ها از مجموعه‌ای از فناوری‌ها استفاده می‌کند که نه تنها خرده‌فروشی آفلاین را بهبود می‌بخشد، بلکه در مورد جذب مشتری و فروش بیشتر محصول کمک می‌کند. آمازون نیز با فروشگاه‌های Amazon Go نشان داده است که فروشگاه‌های آینده چگونه خواهند بود- به مشتریان این امکان را می‌دهند که کالاهای مورد نیاز خود را بردارند، از فروشگاه خارج شوند و کسر هزینه‌ی خریدهای انجام شده به طور اتوماتیک و مجازی صورت می‌گیرد.

 

۶- خانه هوشمند

 

خانه‌های هوشمند چهره خانگی اینترنت اشیاء (IoT) است. در سال‌های اخیر ما به طور روز افزون عادت می‌کنیم وسایل روزمره خانه‌های خود را به اینترنت و یکدیگر متصل کنیم تا مکان‌هایی را که در آن زندگی می‌کنیم را راحت‌تر، اقتصادی، سرگرم‌کننده و ایمن‌تر کنیم.

مطمئنا این روند تا دهه آینده ادامه خواهد یافت؛ تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش بازار تجهیزات خانه هوشمند از ۵۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۷۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. به عبارت دیگر آنچه امروز از لوازم خانگی هوشمند و کاربردهای آن می‌بینیم فقط نوک کوه یخ است.

حرف آخر

با این اطلاعات چه کاری باید انجام دهید؟ بستگی به شرایط شما دارد. اگر شغلی دارید، پس در نظر بگیرید که چگونه این روندها به شما کمک می‌کند یا به شما آسیب می‌رساند. اگر به دنبال شروع یک تجارت هستید، در نظر بگیرید که چگونه این روندها نیازها و خواسته‌های جدیدی برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. به آینده توجه داشته باشید تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید..

پاسخی بگذارید

خواهشمند است نام خود را بنویسید.
لطفا پیامتان را بنویسید.